Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért
SZABADTÉRI NÉPRAJZI MÚZEUM
VISSZA NEM TÉRÍTENDŐ TÁMOGATÁS ÖSSZEGE:
19,83 MILLIÓ FORINT
A PROJEKT AZONOSÍTÓ SZÁMA: EFOP 3.3.2-16-2016-00255
Projektidőszak: 2018.03.01. – 2019.08.31.
A Szennai Skanzen működése során az oktatási, ismeretátadási szempontokat mindig kiemelt feladatként kezelte. Ismeretátadási programjaink élményszerűek, interaktív formában biztosítanak hozzáférést a múzeumban őrzött tudásanyaghoz és kulturális értékekhez. A Szennai Skanzennek informális oktatási helyszínként kiemelt szerepe van a tehetséggondozás és a társadalmi felzárkózás területén is.
A „Zselici oskola” projektben olyan foglakozásokat, foglalkozássorozatokat dolgozunk ki, amelyek a hagyományos tudás XXI. századi hasznosíthatóságát modellezik, a környezettudatosságra nevelést szolgálják, valamint a hagyományos praktikus tudás (vissza)tanításával a lokális közösségek helyben maradását és a vidék fenntartható fejlődését segítik. A programba nyolc oktatási intézményt vonunk be, a diákok különböző tematikájú témanapon, szakkörön, foglakozás sorozaton és táborban vehetnek részt. A szakkör és a tábor során a diákok megismerkedhetnek a helyi kézműves mesterségekkel és a kemenceépítéssel, a témanapon a természeti környezet és a népi kultúra egymásra hatásával foglalkoznak a gyógynövények és a fás legelők kapcsán, a foglalkozássorozatokon pedig különféle tematikájú múzeumpedagógiai foglalkozáson vehetnek részt. A „Fűben-fában” témanaphoz játékos múzeumpedagógiai foglalkoztató füzet is készül. A projektnek köszönhetően 2019-ig közel 300 diák vesz részt nem formális és informális oktatási programban a Szennai Skanzenben.
Projektidőszak: 2018.03.01. – 2019.08.31.
Mesterségek nyomában_bőrműves_Rostás Klára
Mesterségek nyomában_fafaragás_Gosztonyi Zoltán
Mesterségek nyomában_nemezelés_FarkasTúriEnikő
Pásztorok nyomában témanap_Találkozás egy pásztorral
7477 Szenna, Rákóczi u. 2.
szenna@skanzen.hu
9:00-17:00
pénztár és információ: +3630/379 7306; +3630/379 7309; (átmenetileg nem elérhető: 06 82/584-013)